bip

 

Gmina Sokoły informuje, iż zgodnie z § 10 ust. 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań  w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. Nr 8, poz. 31), obowiązkiem właścicieli  i zarządców przy użytkowaniu obiektów, urządzeń instalacji i innych miejsc zawierających azbest  jest dokonywanie corocznej inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest  poprzez sporządzenie spisu z natury.

§ 10. 

  1. Wyroby zawierające azbest, instalacje lub urządzenia zawierające azbest, drogi utwardzone odpadami zawierającymi azbest, rury azbestowo-cementowe oraz usunięte wyroby zawierające azbest inwentaryzuje się poprzez sporządzenie spisu z natury.
  1. Wykorzystujący wyroby zawierające azbest ujmuje wynik inwentaryzacji w „Informacji o wyrobach zawierających azbest” stanowiącej załącznik nr 3 do rozporządzenia i przedkłada ją corocznie w terminie do dnia 31 stycznia właściwemu marszałkowi województwa.
  1. Osoba fizyczna niebędąca przedsiębiorcą przedkłada informację, o której mowa w ust. 2, odpowiednio wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta.
  1. Informację, o której mowa w ust. 2, sporządza się w dwóch egzemplarzach:

1) jeden egzemplarz przedkłada się w formie pisemnej właściwemu organowi;

2) drugi egzemplarz przechowuje się przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej informacji.

Uaktualnioną informację należy składać corocznie do 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy, aż do zaprzestania użytkowania wyrobu i jego usunięcia. 

Wypełniony formularz „Informacja o wyrobach zawierających azbest” należy składać:

– za pośrednictwem wiadomości mailowej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (w formie skanu opatrzonego podpisem),

– osobiście w Urzędzie Gminy Sokoły, ul. Rynek Mickiewicza 10, 18-218 Sokoły,

– w formie elektronicznej na adres doręczeń elektronicznych AE:PL-23044-28757-ATARD-20,

– na adres skrzynki podawczej Urzędu Gminy Sokoły: /370qv4wnos/skrytka

– listownie na adres : Urząd Gminy Sokoły, ul. Rynek Mickiewicza 10, 18-218 Sokoły.

 

Załączniki