Program zajęć obejmuje zagadnienia dotyczące wykorzystania usług udostępnianych przez instytucje publiczne, a skierowanych do mieszkańców regionu, począwszy od załatwiania spraw urzędowych, podpisów cyfrowych, poprzez możliwości zapisywania się do lekarza przez Internet, aż po elementy bezpieczeństwa cyfrowego.
Jeśli interesuje Cię:
- Jakie sprawy urzędowe obecnie można załatwić bezpiecznie, bez konieczności wychodzenia z domu?
- Jak zapisać się do lekarza, bez wyczekiwania w długiej kolejce do rejestracji?
- Jak znaleźć obowiązujące akty prawne i pozyskać informacje dotyczące prawa lokalnego?
- W jaki sposób bezpiecznie korzystać z zasobów Internetu, by nie zostać ofiarą przestępstw internetowych i chronić swoją prywatność? zapisz się na szkolenie, które pomoże w odpowiedzi na powyższe pytania.
Aktualna sytuacja epidemiczna spowodowała znaczący wzrost zainteresowania e-usługami publicznymi. W związku z tym Departament Społeczeństwa Informacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego przygotował szkolenie „E-usługi publiczne i bezpieczeństwo w Internecie”, którego tematyka obejmuje wskazane zagadnienia.
Ile kosztuje szkolenie i kto może w nim uczestniczyć?
Szkolenie jest całkowicie bezpłatne i realizowane jest w ramach projektu „Cyfrowe Podlaskie”. Uczestniczyć może w nim każdy pełnoletni mieszkaniec województwa podlaskiego.
Ile czasu trwa szkolenie „E-usługi publiczne i bezpieczeństwo w Internecie”?
Całość trwa 8 godzin lekcyjnych i realizowane jest w dobie pandemii, w formie 2 zdalnych sesji, w terminach dogodnych dla uczestników: rano, po południu, ew. w weekendy.
Ile kosztuje szkolenie i kto może w nim uczestniczyć?
Szkolenie jest całkowicie bezpłatne i realizowane jest w ramach projektu „Cyfrowe Podlaskie”. Uczestniczyć może w nim każdy pełnoletni mieszkaniec województwa podlaskiego.
Zagadnienia – o czym dowiesz się na szkoleniu „E-usługi publiczne i bezpieczeństwo w Internecie”?
- Jak znaleźć akty prawne i wzory dokumentów administracji publicznej?
- Gdzie szukać aktów prawa miejscowego i co to jest BIP?
- Gdzie szukać informacji o usługach administracji publicznej? Jakie portale umożliwiają świadczenie usług administracji publicznej drogą elektroniczną (na poziomie kraju, regionu i gminy)?
- Jakie sprawy w urzędach można zrealizować drogą elektroniczną?
- Jak wysłać pismo do urzędu?
- Jak podpisywać dokumenty? Podpisać dokument Worda, xls , czy skan? Jakie elementy powinno zawierać pismo podpisywane podpisem elektronicznym?
- Jak sprawdzić poprawność podpisu elektronicznego?
- Co to jest kwalifikowany podpis elektroniczny i kiedy jest niezbędny?
- Co to jest Profil Zaufany i jak go uzyskać?
- Co to jest Elektroniczna Skrzynka Podawcza (ESP) i jak z niej korzystać? Jak i gdzie znaleźć adres ESP?
- Skąd wiadomo, czy i kiedy pismo zostało do urzędu dostarczone, co oznaczają tajemnicze skróty UPO, UPP, UPD?
- Czy i jak można śledzić przebieg sprawy?
- Jak zarejestrować się do lekarza przez Internet?
- Jakie są zasady bezpiecznego korzystania z Internetu (w komputerze, smartfonie)?
- Przypadki nieprzestrzegania zasad bezpieczeństwa i ich konsekwencje.
- Dlaczego i w jaki sposób chronić prywatność w Internecie?
- Dlaczego i w jaki sposób unikać mowy nienawiści?
Zapraszamy do zapisów!
Zapisy na szkolenia prowadzone są poprzez stronę internetową https://cyfrowepodlaskie.wrotapodlasia.pl/
Interesuje Cię inna tematyka?
Pozostałe szkolenia realizowane w ramach projektu „Cyfrowe Podlaskie” to:
- Social Media
- Hobby i rozwój osobisty online
- Podstawy obsługi komputera i Internetu od postaw
Więcej informacji o projekcie i szkoleniach znajduje się na stronie https://cyfrowepodlaskie.wrotapodlasia.pl/
Projekt „Cyfrowe Podlaskie” realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020. Projekt prowadzony jest przez Departament Społeczeństwa Informacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego, zaś bezpośrednim realizatorem szkoleń jest firma Open Education Group sp. z o.o.
Wartość projektu wynosi 1 mln zł, a dofinansowanie ze środków unijnych to prawie 826,5 tys. zł.