Narzędzie ma zapewnić zdalną obsługę, teraz o każdej porze dnia i nocy można powiadomić urzędników o problemach związanych z infrastrukturą gminną i nie tylko.
Mieszkańcy gminy poprzez aplikację mogą zgłaszać zdarzenia i awarie w przestrzeni gminnej dotyczące np. awarii oświetlenia, dewastacji mienia, zieleni, ochrony zwierząt, odbioru odpadów, dróg, odśnieżania, ochrony środowiska, porządku i śmieci oraz wodociągów i kanalizacji. Każde zgłoszenie zostanie skierowane do załatwienia przez właściwego w sprawie urzędnika.
Bądź na bieżąco w Gminie Sokoły
System pozwala na publikację - z lokalizacją na mapie - ważnych komunikatów oraz powiadomień z obszaru gminy np. komunikaty urzędowe, zapowiedzi wydarzeń sportowych i kulturalnych. Dzięki nowoczesnemu systemowi mieszkańcy gminy będą mogli nie tylko zgłaszać problemy związane z infrastrukturą gminną, ale także na bieżąco śledzić komunikaty gminne oraz kalendarz wydarzeń w gminie.
System Lupe umożliwia:
- podgląd w aplikacji mobilnej i na portalu https://sokoly-lupe.bit-sa.pl aktualnych informacji na temat harmonogramu odbioru odpadów w konkretnych punktach adresowych (do trzech) z wygodną wizualizacją w postaci kalendarza
- otrzymywanie przypomnień o nadchodzących terminach odbioru poszczególnych rodzajów odpadów
Instrukcja korzystania z systemu LUPE
Krok 1: Pobierz aplikację na telefon lub korzystaj poprzez stronę www
System dostępny jest pod adresem: sokoly-lupe.bit-sa.pl
- aby pobrać aplikację na urządzenia mobilne – wersja na Androida, należy zalogować się do sklepu Google Play i wyszukać aplikację – „Lupe BIT S.A.”
Link do pobrania aplikacji na Android: http://play.google.com/store/apps/details?id=pl.bitsa.lupe2
- aby pobrać aplikację na urządzenia mobilne - wersja na IOS, należy zalogować się do sklepu App Store i wyszukać aplikację – „Lupe BIT S.A.”
Link do pobrania aplikacji na IOS: http://apps.apple.com/pl/app/lupe/id1417795087?l=pl
Krok 2: Logowanie
Do sokoly-lupe.bit-sa.pl zalogujesz się używając danych logowania Facebooka lub konta Google. Do aplikacji wejść można jako użytkownik niezalogowany (Wejdź jako Gość) lub poprzez założenie konta w systemie.
Aby założyć konto należy:
- wejść na komputerze w link: sokoly-lupe.bit-sa.pl, lub
- wybrać przycisk Załóż konto w górnym prawym rogu.
Następnie należy Wypełnić pola formularza rejestracyjnego, po którym pojawi się komunikat o wysłaniu na wskazany adres e-mail linku aktywacyjnego, który należy potwierdzić.
Krok 3: Dodawanie zgłoszenia
Zgłoszenia można dodawać zarówno przez aplikację jak i witrynę WWW. Aby wysłać nowe zgłoszenie przez witrynę WWW należy:
- wybrać opcję „Dodaj zgłoszenie” znajdującą się w górnym menu, lub
- kliknąć znak + znajdujący się w prawym dolnym rogu ekranu, lub uruchomić link: https://sokoly-lupe.bit-sa.pl/mcity/incidents/add-problem/category.
Następnie uzupełnij pola formularza:
Adres – należy zaznaczyć na mapie adres zdarzenia lub w urządzeniu mobilnym włączyć funkcję geolokalizacji, która automatycznie wczyta adres, w którym aktualnie się znajduje telefon.
Kategoria – należy wybrać z listy rozwijanej odpowiedni rodzaj zdarzenia. Jeśli brak jest odpowiedniej kategorii należy wybrać – „Inne”,
Opis – należy opisać szczegóły zgłoszenia,
Dodaj załącznik – jest to pole opcjonalne, które umożliwia dodanie zdjęcia do zgłoszenia. (obrazy w formatach: jpg, jpeg, png i gif)
W celu potwierdzenia formularza zgłoszenia należy nacisnąć przycisk - „Zgłoś”. Zgłoszenie pojawi się na liście dopiero po zatwierdzeniu przez Administratora.
Uwaga! Zgłoszenia o nagłych zdarzeniach, np. wypadkach, pożarach, katastrofach oraz o innych sytuacjach zagrażających zdrowiu lub życiu powinny być zgłaszane pod numery alarmowe właściwych służb.
Ustawianie funkcji „Harmonogram odbioru odpadów”
Funkcja dostępna jest wyłącznie dla użytkownika zalogowanego. Polega ona na udostępnianiu w aplikacji mobilnej informacji na temat harmonogramu odbioru odpadów w konkretnych punktach adresowych wraz z powiadomieniami o ich odbiorze.
Aby uruchomić funkcję Harmonogram Odbioru Odpadów należy w „Ustawieniach aplikacji” wybrać „Odbiór odpadów” i w polu „Dodaj nowy” wybrać adres lub kilka adresów nieruchomości, których harmonogram ma dotyczyć. Po wyborze należy zapisać dane poprzez naciśniecie ikonki dyskietki w prawnym górnym rogu.
Po prawidłowo zapisach adresach w menu aplikacji w „Odbiór odpadów”- pojawi się kalendarz z datami odbiorów odpadów pod dany adres z podziałem na konkretne frakcje (Szkło i papier, Zmieszane i BIO, Tworzywa sztuczne).
Dodatkowo użytkownik może w ustawieniach określić, kiedy chce otrzymywać powiadomienia o zbliżającym się terminie odbioru odpadów (np. 1 dzień przed o godzinie 13). Otrzyma wówczas komunikat/powiadomienie na telefon.
Włączanie opcji „Komunikatów”
System pozwala na publikację komunikatów oraz powiadomień wysyłanych przez Urząd i jednostki gminne na urządzeniach mobilnych z obszaru gminy. Jeśli chcą Państwo otrzymywać na swoją komórkę ważne informacje należy w zakładce „Ustawienia” wybrać opcje „Powiadomienia”, a następnie wybrać właściwą dla siebie kategorię powiadomienia. Aby być zawsze na bieżąco, zachęcamy do korzystania z opcji powiadomień na komórkę!