Komunikat Starosty Wysokomazowieckiego ws. nieodpłatnej pomocy prawnej

W związku z przeciwdziałaniem zagrożeniom związanym z COVID-19, o których mowa w art. 1 i 2 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 374) od dnia 16 marca 2020 r. do odwołania zawiesza się działalność punktów nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na terenie Powiatu Wysokomazowieckiego.

Udzielanie porad prawnych odbywa się zdalnie za pomocą środków komunikacji (telefon, mail).

Warunkiem skorzystania ze świadczenia jest wcześniejsze przesłanie mailem na adres osoby dyżurującej lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi. skanu lub zdjęcia wypełnionego i podpisanego wniosku o uzyskanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa prawnego zawierającego oświadczenie, że nie jest się w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej.

W celu usprawnienia załatwiania spraw wskazanym jest podanie nr telefonu kontaktowego.

Wzór wniosku dostępny jest na stronie internetowej darmowej pomocy prawnej i poradnictwa obywatelskiego Ministerstwa Sprawiedliwości.

Harmongram dyżurów zdalnych 

Bogdan Zieliński

Starosta Wysokomazowiecki